Javni napadi na posameznika v nemilosti so bliskoviti in se hitro stopnjujejo, saj preganjalci računajo na to, da posameznik ne bo imel časa in sredstev za ustrezen odziv. Obenem pa so pripravljeni, da se napad po potrebi prelevi v dolgotrajnejšo kampanjo za omajanje ugleda in volje za opravljanje posamezne družbene funkcije.
Če ostanete sami, brez pomoči, bodo preganjalci zlahka dosegli svoj cilj
45 minut, 6 ur, 3 dni, 2 tedna in konec pravih možnosti
Nosilci družbenih funkcij in drugi izpostavljeni posamezniki dostikrat poiščejo strokovno pomoč pri upravljanju krizne situacije šele po nekaj dneh (ali tednih), ko se krizna situacija razplamti in so dobre možnosti za učinkovito soočenje s krizno situacijo po pravilu 45 minut, 6 ur, 3 dni in 2 tedna (Doorley in Garcia 2015) že mimo. Zato je pomembno, da ne oklevate in takoj pristopite k upravljanju krizne situacije. Ta se namreč že po petinštiridesetih izgubljenih minutah začne širiti in zapletati. Šest ur brez ustreznega ukrepanja krizno situacijo poglobi do te mere, da notranji resursi za njeno razrešitev najverjetneje ne bodo več zadoščali. Tri dni brez ustreznega ukrepanja in odziva pomeni, da je zgodba že na sodišču javnega mnenja, najdemo jo na spletu in na socialnih omrežjih, po vseh medijih, na delu so govorice, javno ogorčenje začne naraščati in se stopnjevati. Profesionalni upravljalci kriznih situacij bomo skupaj z žrtvijo potrebovali več dni, da krizno situacijo v tej fazi zajezimo in teden ali dva za odpravo posledic.
Do dva tedna brez ustreznega upravljanja krizne situacije pa pomeni, da je izpostavljeni posameznik najverjetneje že utrpel resno, včasih celo nepopravljivo škodo. Družbeni prostor je preplavljen z obremenilnimi zgodbami, mnenjski voditelji izrekajo svoja mnenja, regulatorji in drugi ključni deležniki, ki jih zgodba zadeva (oz. mislijo, da jih zadeva), so na nogah in najpozneje na tej točki se krizni situaciji pridruži tudi politika (če ni bila zraven že od samega začetka). Profesionalnega upravljalca kriznih situacij skupaj z žrtvijo čaka več tednov dela s tako razplamtelo krizno situacijo, pri čemer je izid negotov.
Zato je pomembno, da začnemo sodelovati čimprej in nemudoma pristopimo k aktivnemu upravljanju krizne situacije, saj so na samem začetku možnosti za ustrezno razrešitev krizne situacije neprimerno večje.
Piše: dr. Damjana Pondelek, strateška svetovalka in krizna komunikatorka, direktorica podjetja Urednica, odnosi z javnostmi, d.o.o.
V kriznih situacijah, aferah in drugih hudih zgodbah potrebujete strokovno pomoč. Najhitrejša pot do nas: 041 773 540 info@urednica.si
Pri povzemanju naših vsebin, prosimo, navedite vir in povezavo. Sicer pa smo veseli, če pomembne vsebine najdejo pot med ljudi.