Krizna situacija, afera? Ne čakajte, da bo minilo!

Javni napadi na posameznika v nemilosti so bliskoviti in se hitro stopnjujejo, saj preganjalci računajo na to, da posameznik ne bo imel časa in sredstev za ustrezen odziv. Obenem pa so pripravljeni, da se napad po potrebi prelevi v dolgotrajnejšo kampanjo za omajanje ugleda in volje za opravljanje posamezne družbene funkcije.

Če ostanete sami, brez pomoči, bodo preganjalci zlahka dosegli svoj cilj

2016-07-16_22-25-45
Če se prizadeti posameznik, ki se znajde v krizni situaciji ali aferi, reševanja nastalega položaja ne loti nemudoma, sistematično, večplastno in s strokovno pomočjo, bodo preganjalci brez večjih težav dosegli svoj cilj, to je javno ponižanje in sramotenje posameznika in njegov umik iz družbene funkcije.

45 minut, 6 ur, 3 dni, 2 tedna in konec pravih možnosti

Nosilci družbenih funkcij in drugi izpostavljeni posamezniki dostikrat poiščejo strokovno pomoč pri upravljanju krizne situacije šele po nekaj dneh (ali tednih), ko se krizna situacija razplamti in so dobre možnosti za učinkovito soočenje s krizno situacijo po pravilu 45 minut, 6 ur, 3 dni in 2 tedna (Doorley in Garcia 2015) že mimo. Zato je pomembno, da ne oklevate  in  takoj  pristopite  k  upravljanju  krizne  situacije.  Ta  se  namreč  že  po petinštiridesetih  izgubljenih  minutah  začne  širiti  in  zapletati.  Šest  ur  brez  ustreznega ukrepanja  krizno  situacijo  poglobi  do  te  mere,  da  notranji  resursi  za  njeno  razrešitev najverjetneje ne bodo več zadoščali. Tri dni brez ustreznega ukrepanja in odziva pomeni, da je zgodba že na sodišču javnega mnenja, najdemo jo na spletu in na socialnih omrežjih, po vseh  medijih,  na  delu  so  govorice,  javno  ogorčenje  začne  naraščati  in  se  stopnjevati. Profesionalni upravljalci kriznih situacij bomo skupaj z žrtvijo potrebovali več dni, da krizno situacijo  v  tej  fazi  zajezimo in teden ali dva za odpravo posledic


Do  dva  tedna  brez  ustreznega  upravljanja  krizne  situacije
  pa pomeni,  da  je  izpostavljeni  posameznik  najverjetneje  že  utrpel  resno,  včasih  celo nepopravljivo škodo. Družbeni prostor je preplavljen z obremenilnimi zgodbami, mnenjski voditelji izrekajo svoja mnenja, regulatorji in drugi ključni deležniki, ki jih zgodba zadeva (oz. mislijo, da jih zadeva), so na nogah in najpozneje na tej točki se krizni situaciji pridruži tudi politika (če ni bila zraven že od samega začetka). Profesionalnega upravljalca kriznih situacij skupaj z žrtvijo čaka več tednov dela s tako razplamtelo krizno situacijo, pri čemer je  izid  negotov.

Zato  je  pomembno,  da  začnemo sodelovati čimprej in nemudoma pristopimo k aktivnemu upravljanju krizne situacije, saj so na samem začetku možnosti za ustrezno razrešitev krizne situacije neprimerno večje.

Piše: dr. Damjana Pondelek, strateška svetovalka in krizna komunikatorka, direktorica podjetja Urednica, odnosi z javnostmi, d.o.o.

V kriznih situacijah, aferah in drugih hudih zgodbah potrebujete strokovno pomoč. Najhitrejša pot do nas: mobilni 041 773 540   e-pošta  info@urednica.si 

Pri povzemanju naših vsebin, prosimo, navedite vir in povezavo. Sicer pa smo veseli, če pomembne vsebine najdejo pot med ljudi.