Krizna situacija izvoznega podjetja se lahko na krilih nerazumevanja, nezaupanja, lačne konkurence, aktivnih nasprotnikov in mednarodnega okolja, ki nima potrpljenja in razumevanja za lokalne posebnosti, razplamti do neslutenih razsežnosti. Rušilna moč lahko odnese vse, tudi prihodnost izvoznika in delovna mesta.
Krizna situacija hitro zamaje ugled in zaupanje, brez česar nobeno podjetje ne more preživeti. Na mednarodnem trgu zagotovo ne. Še preden uspe vodstvo podjetja, ki lahko čez noč postane slaba novica dneva, na vseh trgih pojasniti, kaj se je pravzaprav zgodilo, se kupci že umikajo. Krizna situacija izvoznega podjetja je zato res tekma s časom. Deležnikov, torej tistih, ki jim moramo pojasniti, kaj se dogaja, je mnogo in njihovega potrpljenja je malo. Svetovni trg ima svoje zakonitosti, ki jih lokalne zgodbe, ideologije in druge posebnosti nekega družbenega prostora ne zanimajo. V krizni situaciji še posebej ne.
Ugled, tisto najdragocenejše, kar lahko izgubite
Multinacionalke se zavedajo, kako dragocen je ugled; vse prevečkrat so posledice okrnjenega ugleda v hudih zgodbah preizkusile na lastni koži in v bilancah. Zato se pri njih takoj sproži alarm, ko dobavitelju, v prizadevanju, da bi lahko šel v korak z vse bolj zaostrenimi zahtevami svetovnega trga, na kakšni točki zdrsne ali pa ga spotaknejo aktivni nasprotniki, ki zasledujejo svoj politični, kapitalski, ideološki interes oz. so samo žleht. Vseeno je.
Multinacionalk in drugih mednarodnih kupcev ne zanima, zakaj se je njihov dobavitelj znašel na prvih straneh, zakaj je slaba novica dneva. Tega ne bodo dolgo gledali. Pričakujejo, da bo vodstvo zmoglo in znalo čimprej pojasniti, kaj se zgodilo in popraviti morebitno škodo. Pripravljeni so počakati dan ali dva, da izvozno podjetje uredi »svojo stvar«, med tem terjajo nova in nova pojasnila in zagotovila in če niso zadovoljni… En napačen korak v reševanju in pojasnjevanju zapleta, pa se začnejo kupci umikati. Ne želijo in ni jim treba tvegati, da bi porušen ugled poslovnega partnerja omajal tudi njihovo verodostojnost, zato se hitro zahvalijo za sodelovanje. To ne pomeni, da se vrata začasno zaprejo. Ne, to je bolj dokončno. Ena sama domina hitro podre še ostale in podjetniška zgodba se lahko hitro konča.
Vse je na kocki, časa je malo, prostora za napačen korak ni
Reševanje kriznih situacij izvoznih podjetij je vselej izziv in velika odgovornost. Ko vstopamo v hude zgodbe izvoznih podjetij, se je zavedamo na vsakem koraku in vsi. Ne le vodstvo, tudi zaposleni razumejo in so v skrbeh. Vsi se zavedajo, da bi Izguba trgov in delovnih mest pomenila socialno katastrofo za cele družine, za lokalno skupnost, ki jo takšna podjetja držijo pokonci. Zato lahko v izvoznem podjetju pri kriznem managementu računamo na popolno sodelovanje in prizadevanje vseh, ki jih podjetje notranje povezuje, da se krizna situacija reši na najboljši možno način. Preveč je v igri in vse je na kocki. Kar pa ne pomeni, da se pri reševanju kriznih situacij izvoznih podjetij ne srečujemo z zunanjimi nasprotniki, ki si aktivno prizadevajo, da se te uspešne podjetniške zgodbe, ki bi nam morale biti v ponos, tako ali drugače zaključijo.
Krizna situacija izvoznega podjetja in aktivni nasprotniki
Vsakič znova se pri upravljanju kriznih situacij izvoznih podjetij srečujemo z aktivnimi nasprotniki, ki so pripravljeni angažirati vse kar imajo in vse, ki jih poznajo, da bi izvoznemu podjetju tako ali drugače zagrenili življenje. A to je že del lokalnih posebnosti tega družbenega prostora, ki jih bomo zagotovo še obravnavali.
Dejstvo, da imate v podjetju krizno situacijo in aktivne nasprotnike, ki bodo skušali vse skupaj še poslabšati, terja profesionalni krizni management od samega začetka, torej, še preden se grdo zaplete. Časa je malo in prostora za napačen korak ni.
V kriznih situacijah, aferah in drugih hudih zgodbah potrebujete strokovno pomoč.
Najhitrejša pot do nas: mobilni telefon: 041 773 540, e-pošta info@urednica.si
Pri povzemanju naših vsebin, prosimo, navedite vir in povezavo. Sicer pa smo veseli, če pomembne vsebine najdejo pot.