Pred kratkim sem se pogovarjala s človekom, ki je, kot mnogi drugi, ki so v krizni situaciji ostali sami, brez pomoči, izgubil vse: vodilni položaj, zaposlitev, ugled, dostojanstvo, zdravje, zaupanje in ljudi, ki jih je v dobrih časih štel za prijatelje. Povedal mi je svojo žalostno zgodbo. Obenem pa je z obžalovanjem razložil tudi, zakaj se, ko je bil še čas in bi bilo njegovo hudo situacijo mogoče ustrezno upravljati in tako zajeziti nepotrebno trpljenje in hude posledice, ni odločil za strokovno pomoč.
Piše: dr. Damjana Pondelek, svetovalka za strateški in krizni management, direktorica podjetja Urednica, d.o.o.
-
Bil je prepričan, da zmore in mora sam.
Ni šlo. Krizne situacije, sploh pa afere z aktivnimi nasprotniki, bistveno presegajo znanje, izkušnje in moči vsakogar, ki se znajde pod pritiskom deležnikov in v primežu sodišča javnega mnenja. Zdaj to ve.
-
Upal je, da bo resnica prej ali slej prišla na dan.
Ni prišla. Ljudje so ga sicer še pravočasno opozarjali, da je zadeva resna in mu svetovali, naj se o svoji krizni situaciji pogovori s strokovnjaki, vendar je bil prepričan, da bo pravica zmagala in da se bo prav kmalu izkazalo, da so očitki absurdni. A življenje ni pravljica, v času krizne situacije še zlasti ne. Za dejstva v hudih zgodbah, ko govorijo le še čustva, ni veliko prostora. Ta prostor je potrebno na novo ustvariti. Prizadeti, ki je mu zgodi krizna situacija življenja, nima znanja in moči za to. Zdaj to ve.
-
Nikomur ni več zaupal.
Ko so se stvari začele resno zapletati in so začela leteti polena pod noge, je postal izjemno previden in je razmišljal o tem, komu sploh še lahko zaupa. Spodbude sodelavcev, naj v hudi zgodbi vendarle poišče strokovno pomoč, je doživljal kot ogrožajoče in jih je zavračal. Zbal se je, da v očeh kolektiva izgublja avtoriteto vodje. Zato je, četudi čisto na koncu s svojimi močmi, ki jih je krizna situcija še dodatno oklestila, v svoji delovni sredini vzdrževal status jeklenega moža, superheroja, ki lahko vse uredi sam. To pa je v krzni situaciji z angažiranimi nasprotniki praktično nemogoče. Zdaj to ve.
Za nazaj je človeku, ki je padel v nemilost, vse jasno, a v preteklost ni mogoče posegati. Za naprej pa takole: Najbolj pravi čas, ko lahko pogovarjamo o reševanju hudih zgodb, je, preden se zgodijo. Ko se huda situacija zgodi, pa je čas za resno strokovno sodelovanje, usmerjeno v reševanje krizne situacije organizacije in posameznikov ter v sistemske rešitve. S tem ne gre odlašati. Cena, ki jo plačajo tisti, ki v hudi situaciji ostanejo sami, brez pomoči, je namreč izjemno visoka.
Ali poznate pravilo 45 minut, 6 ur, 3 dni, 2 tedna in konec pravih možnosti?
Preverite tule: https://www.urednica.si/krizna-situacija-afera-ne-cakajte-da-bo-minilo/
V kriznih situacijah, aferah in drugih hudih zgodbah potrebujete strokovno pomoč.
Najhitrejša pot do nas: mobilni telefon: 041 773 540, e-pošta info@urednica.si
Pri povzemanju naših vsebin, prosimo, navedite vir in povezavo. Sicer pa smo veseli, če pomembne vsebine najdejo pot med ljudi.